Schimmelnagels / Kalknagels

Schimmelnagels / Kalknagels

Schimmelnagels (kalknagels) komen zeer vaak voor en worden veroorzaakt door een huidschimmelinfectie. De diagnose is doorgaans op het blote oog te stellen door de verdikte, brokkelige en verkleurde nagel. in sommige gevallen kan de infectie zich over de gehele nagel verspreiden waardoor de nagel kan afbrokkelen of zelfs in zijn geheel loslaten. Schimmelnagels zijn meestal te vinden aan de voeten.

Op iedere huid zijn schimmels aanwezig. Wanneer de schimmel de huid binnendringt en zich uitbreidt is er sprake van een infectie. Wanneer de nagel beschadigd raken door bijvoorbeeld knellende schoenen, raken ze gemakkelijk geïnfecteerd. Om uitbreiding of verergering van de schimmelnagels te voorkomen, is het van belang schimmelnagels zo snel mogelijk te behandelen.

Voor behandeling van schimmelnagels wordt bij A Klinieken gebruik maakt van een ND; Yag laser in combinatie met een anti-schimmelcrème Door de laserstraling komt warmte vrij waardoor de schimmel in de nagel gedood worden. De omliggende huid, het nagelbed en de nagel zelf blijven gespaard en ondervinden geen schade van deze behandeling. Het voordeel van deze methode is dat er doorgaans maar 3 behandelingen nodig zijn. Het maandenlang slikken van tabletten is dat er doorgaans maar 3 behandelingen nodig zijn. Het maandenlang slikken van tabletten en/of aanbrengen van nagellak of lotions is door behandeling met onze laser dus verleden tijd!

Klik hier voor meer informatie over behandeling met de ND; Yag laser.