Restylane Vital

Algemeen over Restylane Vital
Met het ouder worden neemt de huideigen productie van hyaluronzuur af, waardoor uw huid haar elasticiteit en vitaliteit verliest. Vanaf 35 jaar kunt u dit steeds duidelijker zien aan uw gezicht, maar ook aan uw hals, decolleté en handen. Door de huid opnieuw te voorzien van hyaluronzuur krijgt ze haar soepelheid, stevigheid en veerkracht terug. En dat is precies wat Restylane Vital doet. Net als de andere Restylane-producten is ook Restylane Vital een gel op basis van hyaluronzuur, zonder extra toevoegingen. Omdat hyaluronzuur erg veel vocht aantrekt en vast kan houden, vult het de huid van binnenuit op. De huid wordt daardoor voller en soepeler en ziet er jonger uit. Als u uw huid op een natuurlijke manier wilt verjongen, kan Restylane Vital iets voor u zijn.

Consult Restylane Vital
Tijdens het eerste consult komt alles aan de orde wat met de behandeling te maken heeft: welke methode voor u het beste is, welk resultaat u mag verwachten, de mogelijke risico’s en de nazorg. U krijgt altijd een eerlijk advies en duidelijke voorlichting over de behandeling en de periode erna. Tijdens dit consult bekijkt de arts of u een geschikte kandidaat bent voor Restylane Vital. Hij zal vragen naar uw gezondheid, uw medische achtergrond en welke medicijnen u gebruikt. Ook zal hij vragen wat uw wensen en verwachtingen zijn. Hij kan dan aangeven of de behandeling aan die verwachtingen kan voldoen. En ook of een combinatie met een andere behandelmethode een optie kan zijn. U krijgt aanvullende informatie met betrekking tot de nazorg en controle. Besluit u tot een behandeling, dan wordt alle informatie op papier gezet in een behandelingsovereenkomst die zowel door de arts als door u wordt ondertekend.

Behandeling met Restylane Vital
Voor de behandeling worden er foto’s gemaakt voor uw medisch dossier. Bij inspuiting met Restylane Vital is een verdoving meestal niet nodig. Vervolgens wordt de vloeistof met een dunne naald in de huid geïnjecteerd. Restylane Vital en Restylane zijn zeer precies te doseren en na de behandeling, mits correct gebruikt, niet voelbaar. Een behandeling met Restylane Vital duurt ongeveer twintig minuten. Om zwelling tegen te gaan zal de verpleegkundige het behandelde gebied koelen. Na de behandeling mag u meteen naar huis. Voor een optimale vulling moet de behandeling soms nog één of meerdere malen herhaald worden. Over het algemeen kan dit al na drie weken. Na ongeveer zes maanden is het ingespoten hyaluronzuur opgenomen door het lichaam en het effect dus verdwenen.

Verdoving bij behandeling met Restylane Vital
Verdoving is voor Restylane Vital niet nodig. Wel wordt uw huid gekoeld om de behandeling zo comfortabel mogelijk te laten verlopen.

Na de behandeling met Restylane Vital
Na de ingreep wordt de huid nog even gekoeld. Daarna kunt u naar huis.

Napijn en herstel na een behandeling met Restylane Vital
Meteen na de behandeling kan uw huid rode vlekken vertonen en wat onregelmatig aanvoelen. De volgende dag bent u echter al weer toonbaar. De behandeling geeft geen napijn.

Resultaat na een behandeling met Restylane Vital
Voor een optimaal resultaat zijn twee tot drie behandelingen nodig, steeds twee weken na elkaar. Op die manier wordt een goede basis opgebouwd. De gel geeft geleidelijk en continu hyaluronzuur vrij, waardoor uw huid langdurig vocht kan blijven binden. Het effect blijft zes tot negen maanden zichtbaar: uw huid is frisser, steviger en jonger. Om het bij te houden kunt u bijvoorbeeld elk half jaar een onderhoudsbehandeling nemen.

Risico’s en complicaties na een behandeling met Restylane Vital
Het hyaluronzuur in Restylane is volkomen zuiver en geeft geen allergische reacties. Het product wordt na verloop van enkele maanden vanzelf door uw lichaam wordt opgenomen, het is dus géén permanente filler. Zoals bij elke inspuiting bestaat het risico van infectie en een allergische reactie. Beide risico’s zijn zeer gering (minder dan 0,1%) en veroorzaken geen gevolgen voor het resultaat. Er zijn geen specifieke complicaties bekend bij inspuitingen met Restylane Vital.

Welke plastisch chirurgen voeren behandelingen uit met Restylane Vital:
– Drs. E.B.H. Van Onselen – Plastisch Chirurg
– Drs. Z. Kruppa – Plastisch Chirurg