Microdermabrasie (Mednology Vacupeel)

Mednology Vacupeel – Microdermabrasie

Bij behandeling van:

Grauwe, droge en verhoornde huid

Vette huid

Verstopte poriën

Rokershuid

Algemene informatie
De werking van de Mednology Vacupeel berust op het afschaven van de huid door middel van microkristallen. Deze worden op de huid gestraald en vervolgens door het systeem afgezogen. Het apparaat kan op verschillende standen worden ingesteld en daardoor worden afgestemd op verschillende indicaties en huidtypes. De huid wordt hierdoor gladder, de doorbloeding en teint verbeterd en verstoppingen  zullen verminderen. Ook wordt er in geringe mate collageen aangemaakt. De microdermabrasie behandeling is éé van de meest milde en natuurlijke methoden om uw huid te verbeteren.

Wie komt er in aanmerking voor een behandeling?
De Mednology Vacupeel is geschikt voor behandeling van een grauwe, droge en verhoornde huid. Tevens kan de Mednology Vacupeel goed ingezet worden bij een vette huid, een huid met verstopte poriën en bij een rokershuid.

Wie komt er niet in aanmerking voor een behandeling?
U komt niet in aanmerking voor een Mednology Vacupeel behandeling indien er sprake is van sterk verdikt littekenweefsel (keloid), open wonden, actieve herpes (koortslip) of actieve ontstekingen in het te behandelen gebied. Tevens dient u er rekening mee te houden dat u met sommige medicijnen tegen ernstige acne minimaal zes maanden voor de behandeling dient te stoppen.

Consult
Wanneer u bij A Klinieken komt voor een eerste consult krijgt u altijd een gesprek met de huidtherapeut die u ook daadwerkelijk gaat behandelen. In dit gesprek bekijkt de huidtherapeut of u geschikt bent voor een behandeling met de Mednology Vacupeel. Daarvoor zal de huidtherapeut vragen naar uw medische achtergrond en of u medicijnen gebruikt. Het is belangrijk dat u zo eerlijk en uitgebreid mogelijk bent waar het uw gezondheid betreft zodat alle mogelijke risico’s uitgesloten kunnen worden en u op een veilige manier geholpen kan worden. Uiteraard bespreekt u samen met de huidtherapeut uw wensen. Waar stoort u zich aan en wat zou u graag anders zien? De huidtherapeut zal op basis van uw persoonlijke wensen bekijken welke behandeling de beste optie is. U kunt rekenen op een uitgebreid, open en eerlijk advies, zodat u precies weet wat u kunt verwachten. Indien u besluit over te gaan op behandeling met de Mednology Vacupeel, dan wordt een informed consent en behandelingsovereenkomst door zowel de huidtherapeut als door u ondertekend.

Het is belangrijk dat u een week voor de behandeling niet harst in het te behandelen gebied. Elektrisch epileren of laser / IPL behandelingen in het te behandelen gebied zijn ook niet toegestaan. Tevens is het belangrijk de huid zoveel mogelijk te beschermen tegen blootstelling aan (kunstmatig) zonlicht. Een huid met zonnebrand kan niet behandeld worden.

De behandeling
Nadat u heeft plaatsgenomen in de behandelstoel zal uw huid gereinigd en gedesinfecteerd worden. Daarna zal de huidtherapeut starten met de Vacupeel behandeling. Er zal eerst een klein stukje behandeld worden zodat u kunt wennen aan het gevoel. De behandeling geeft een licht schurend gevoel. De meeste mensen ervaren dit niet als pijnlijk.

Na de behandeling zal de huid rood zijn en kan er lichte zwelling optreden. Dit trekt meestal binnen 24 uur weg. Ook kan de huid schraal aanvoelen en kunnen er kleine schaafwondjes ontstaan. Of deze huidreactie optreedt is afhankelijk van de intensiteit van de behandeling. Het is belangrijk dat u niet krabt aan de korstjes om littekenvorming /pigmentvlekjes te voorkomen. Na de behandeling is de huid extra gevoelig voor de zon. Bescherm daarom tot zes weken na de laatste behandeling de huid dagelijks met een zonnebrandcrème met minimaal SPF factor 30.

Resultaat
Na behandeling met de Mednology Vacupeel zal uw huid gladder en zachter aanvoelen en een mooiere teint hebben. Deze behandeling kan goed gecombineerd worden met een Emerge laserbehandeling voor een optimaal resultaat.

Gemiddeld aantal behandelingen
Na één behandeling zult u doorgaans al resultaat zien. Voor het beste resultaat adviseren wij meerdere behandelingen in kuurverband om de 10 tot 15 dagen.

De Mednology Vacupeel behandeling geeft weinig kans op complicaties. Er is een geringe kans op littekens en hyperpigmentatie. Indien één van deze bijwerkingen bij u optreedt, dient u altijd contact met ons op te nemen.